Zamyšlení, zprávy, pozvánky, semináře, besedy.....

pátek 17. dubna 2009

Zodiář - úvod

Jako celoživotní pozorovatelka lidí (a jevů a života...) jsem si už v dětství všimla, že někteří lidé mají hodně podobné určité charakterové rysy a vlastnosti, reagují a chovají se podobně i když nejsou příbuzní, dokonce se ani neznají. Vrtalo mi hlavou, co to je, co ty lidi jako červená nit (pro mne viditelně) spojuje ? Co je za tou silou, která jim dává podobné vlastnosti, i když v nesčetných individuálních projeveních ?
Pak jsem si v pubertě - nejen pro sebe - "objevila" systém znamení zvěrokruhu a mnohé se mi ujasnilo. Později pak, s (konečně dostupným) množstvím skutečně solidní literatury mi mnoho (už dávno odpozorovaných) jevů konečně důkladně zapadlo do kontextu. Pojmenovala jsem si vnímané, leč pozorovatelem jsem dál.

Znamení zodiaku, pečlivě a neustále studovaná v literatuře, ale především v lidech, jsou pro mne jen rámcem charakterů, který se v jednotlivcích projevuje tím nejdokonaleji barevným způsobem. Nikdo nejsme ovlivněni toliko jediným, striktně vymezeným znamením, přesto se dá v lese vlivů a osobních koktejlů výchovy, genetiky, životních zkušeností atd. vždy najít řada zodiakálních paralel s patřičným znamením.
Nejsem astrolog a do horoskopů se ani nepouštím. Přesto mi identifikace znamení (zejména u klientů a dalších lidí, u nichž znám datum narození) přináší šanci zvolit okamžitě a intuitivně z mnoha možných způsobů komunikace právě ten nejvhodnější, s tím kterým znamením kompatibilní, a neztrácet tak cenný čas dlouhým vzájemným oťukáváním, pokusy a omyly. Dává mi to celé možnost též vyvarovat se zbytečných konfliktních situací z neznalosti svých i cizích slabin a citlivých témat, a zvolit jazyk srozumitelný pro obě strany.

Popisů, charakteristik i náhledů na jednotlivá znamení jsou dnes v literatuře celé stohy, na internetu existují tisíce stránek, kde lze patřičné informace vyhledat a proto se tomu nehodlám neodborně věnovat.
Na opakované dotazy ale přistupuji ke zveřejnění některých svých postřehů a poznámek z mého virtuálního zodiakálního diáře, krátce "zodiáře". Jsou mnohdy humorné, často postřehnutelné pouze zvenčí (sám zrozenec si málokdy připustí existenci takových vlastností). Velkým pomocníkem je mi též krása a mnohotvarost češtiny, které ráda intuitivně naslouchám a jejíž pestrosti a jemných tvaroslovných citových nuancí lze s výhodou i využít.
Dalším velkým pomocníkem je mi sám archetyp toho kterého znamení - zvíře (bytost, věc), jehož jméno je vtištěno ve znamení samotném. Velmi často jsou v jeho zrozencích čitelné právě i vlastnosti onoho zvířecího vzoru - samozřejmě symbolicky a s určitou nadsázkou.

Navazuji tedy na obecnou čtenářovu znalost klasické klasifikace jednotlivých znamení zvěrokruhu (jemuž jsem se v rámci meditačních večerů věnovala opakovaně).
Snad vám mé postřehy pomohou ještě lépe pochopit a komunikovat se sebou ve svých a s ostatními v jiných znameních.