Zamyšlení, zprávy, pozvánky, semináře, besedy.....

neděle 12. října 2014

DOSTÁVAT A DÁVAT...

Mnozí moji známí byli po léta uvyklí, že ode mne dostávali poměrně často maily plné velmi zajímavých informací (individuálně méně či více přitažlivé). S pravidelným oslovením "milá Sluníčka" stala jsem se pro řadu lidí zdrojem poměrně snadno získaných vědomostí, dokonce mne mnozí vnímali už jen jako nějaký generátor zpráv, kterému netřeba odpovídat. Přestala jsem pro dříve blízké být živou osobou, scvrkla jsem se na levný samozřejmý "zdroj". Naprostá většina mých pokusů o vzájemnou komunikaci a zpětnou vazbu ale zůstala trčet bez odpovědi někde v časoprostoru. Na osobní odpověď už nikdo neměl čas (nehledě na to, že jsem si sama platila členství na několika informačních serverech, avšak dál - ostatním - jsem získané informace posílala úplně zadarmo)... Hmmm...

Před časem jsem si ale uvědomila, že tímto pohodlným servisem vlastně lidem zas až tak docela nepomáhám, protože jim beru možnost, aby vyhledávání potřebných vědomostí a tím i vlastnímu duchovnímu růstu sami věnovali alespoň nějakou aktivní energii. A tak jsem ty poučné maily posílat přestala - alespoň ty, které si všichni mohli při troše zájmu vyhledat na internetu.
Přestala jsem se rozdávat; mnohým jsem tak sešla z očí i z mysli, zůstali jen skalní...

V několika uplynulých letech jsem byla okolnostmi a mnoha různými důvody posunuta do okamžiku, v němž jsem musela přehodnotit a částečně i proměnit strukturu své práce. Abych mohla m.j. vyhovět potřebám rodiny, zkrátila jsem svůj čas, věnovaný klientům reflexní terapie, výhradně na ranní a dopolední hodiny. Ubylo tím klientů, ale přibylo času, který jsem někdy mohla věnovat jiným činnostem.
(((Aby bylo jasno a abych předešla spekulacím: dál dělám reflexní terapii - klidně volejte, vyhovuje-li i vám ošetření ráno nebo dopoledne))).
Na řadu díky té změně přišly aktivity, které mne bavily už od dětství - tvůrčí práce, vyrábění rukama, nyní vyrábění autorských harmonizačních pomůcek a šperků, v nichž mohu uplatňovat své dosavadní zkušenosti z praxe harmonizačně-terapeutické, lektorské i poradenské, zejména v oblasti jemných energií.

Po dvou letech nesmělosti a oťukávání jsem si zřídila oficiální internetový obchůdek, kde své, výhradně rukodělné a originální výrobky nabízím, nyní již v rámci celé republiky (i když některé jsou i v zahraničí). Postupně si mne nachází lidé, kteří souzní na stejné vlně, vyhovuje a líbí se jim můj styl, rádi si napíší o radu, či si nechají pro sebe a své blízké vyrobit šperk (orgonit, zvonkohru...) přímo na míru.
Dobře se mi pracuje pro konkrétní osoby, a tak se postupně moje tvorba stává i milým přispěním k obživě.
Časem (a po zkušenostech s padělateli, šizuňky a nepoctivci) jsem si dokonce vyvinula vlastní autorský způsob výroby tzv. otevřených orgonitů - tedy orgonitů otevřených pohledu, tak, aby každý měl možnost vidět, CO opravdu obsahují. Navíc můj postup je mým autorským originálním a jedinečným způsobem aktivace; nelze jej jen tak okopírovat, protože prostě nestačí jenom seřadit hmotu podle okoukaného vzoru...
Proto jsou všechny moje orgonity, objekty i šperky chráněny autorským právem.
Pro regionální část mých výrobků mi byla udělena značka "ŠUMAVA, originální produkt".

K takové činnosti je však potřeba obrovské podpory okolí, zájmu, navštěvovanosti v mém obchůdku... to vše zvyšuje moji šanci na realizaci toho, co jsem vlastně chtěla dělat už jako malá holka - vyrábět smysluplné, pomáhající, a snad i pěkné věci.
Rozumím, že každý není zaujat tímto směrem; vždyť mnozí dokonce ještě ani netuší, že opravdu existují kolem nás síly, které zatím technika ani medicína neumí změřit, natož pak uznat. Přesto jsme pod jejich vlivem všichni - bez rozdílu názorů, vzdělání, věku...
Chápu i fakt, že ne každému vyhovuje můj styl. Přesto jsem se nedávno pokusila navázat na posílání svých někdejších mailů, tentokrát ovšem s osobitým výběrem své tvorby - respektive tvorby své a svých kolegů na stejném prodejním místě, které nás sdružuje.
Možná některé z vás překvapil ten posun, možná zdánlivý odklon od původních témat, která jsem šířila a sdílela. Ověřila jsem si však mnohokrát, že velké procento lidí (zvláště ti, kteří sami něco rukama vytvářejí) dokáží ocenit krátké pokoukání na zdařilý výběr mimořádných výrobků, zejména je-li proveden s citem, aktuálně, na zajímavé téma... a vlastně na stále stejné vlně mezi nebem a zemí...

Není to bohapustá reklama. RE-KLAMA klame a to já nedělám.
Toto je pokus o estetické zvládnutí tématu, a aby to nebyl jen prachsprostý samožerbuch, je tu právě ona možnost připojit svůj výrobek k patnácti dalším, které souzní. Taková nominace k TOP výběru se pak může stát přechodně i titulní stranou celého domovského serveru Fler.cz, v němž je dnes registrováno již na tisíce umělců, výtvarníků, řemeslníků i tvořilek... a miliony výrobků, desetitisíce nákupů a objednávek...
Je to obrovské množství, nekonečná nabídka, v níž se lze ztratit, ale i vyniknout. Není zde doslovná konkurence, protože každý dělá své originály, většina tvůrců se chová k druhým f(l)érově, kolegiálně a komunikativně. Chce to i kapku štěstí... ale hlavně nekonečnou trpělivost, houževnatost, píli a slušnost.

Rozhodně nikoho neobtěžuji s množstvím výběrů, které sestavují ostatní kolegové a do nichž zařadili některý můj výrobek (to by bylo mailů mnohonásobně víc!))) - takové nominace si může zvědavec (případný fanda) najít v aktuálních zprávách na mém FLER-profilu.

A nyní ono klíčové slovo : DOSTÁVAT...
Zatímco po mnoho let ode mne lidé rádi DOSTÁVALI zdarma a pohodlně až pod nos mnoho informací, mají nyní příležitost k dávání - tedy jsou-li jej ochotni. Mohou (opět pohodlně) nakouknout do odkazu na výběr fotek, který v mém mailu najdou, a vyjádřit (dát) tak podporu tomu, co ráda dělám.
Odměnou, kterou v tu chvíli DOSTANOU, jim může být nejen dobrý pocit (a příležitost udělat někomu radost), ale tím oka-mžikem dávání získají (dostanou) i mnoho, na první pohled skrytých, avšak důležitých a až zenově jemných informací..., třeba právě krátké meditační usebrání a zklidnění v tom uspěchaném životě, který mnozí vedou...
No řekněte sami, kolikrát za týden usednete k meditaci, abyste si zklidnili a vyčistili mysl ?
Kolikrát za den spočinou vaše oči na pěkném a poctivě vyrobeném předmětu, který kdosi vytvořil s láskou ?

Ti, kteří mne znají léta (a třeba i občas čtou moje blogy), vědí, že tato změna není mým krokem zpět, ale naopak krokem do širšího plenéru, v němž mohu oslovit (a může si mne najít) daleko více příznivců jemnosti duší a bystrých myslí. Kdo jemně vnímá, vidí...

...a kdo vidí, ví, že stále DÁVÁM...... Děkuji.